Input:

Co čeká provozovatele nákladní dopravy?

21.7.2020, Zdroj: ČTKDoba čtení: 2 minuty

Především zajištění dodržování povinných přestávek řidičů. Počítat musí také s opatřeními na zamezení neoprávněných zásahů do tachografů.

Dopravci budou muset zajistit dodržování povinných přestávek řidičů nákladních aut. Počítá s tím v návaznosti na evropské předpisy novela zákona o silniční dopravě. Novela také zavádí opatření proti neoprávněným zásahům do tachografů. Podle dopravců novela především zamezí nefér praktikám některých firem a řidičů. Novela zároveň zakazuje taxikářům, aby znemožnili úředníkům nebo taxikářům provedení kontrol objednané jízdy.

Zákaz má zabránit situacím, kdy provozovatel mobilní aplikace nebo zprostředkovatel taxislužby po zjištění, že zákazník je kontrolorem, zablokuje technické prostředky nezbytné pro objednání jízdy. Týká se to mobilních telefonů, e-mailových adres a platebních karet.

Neplatný průkaz řidiče taxislužby bude moci podle novely nově odebrat odborná osoba pověřená výkonem státní správy, policista nebo strážník. Rozvolňuje místní příslušnost úřadů při podávání žádosti o oprávnění řidiče taxislužby. Žadatelé budou moci požádat kterýkoli příslušný dopravní úřad.

Novela zavádí pravidla pro bezpečnostní přestávky řidičů z evropského práva. Přestávky mají zabránit nebezpečným situacím vznikajících kvůli přetížení řidičů a případným nehodám způsobených únavou za volantem. Právě únava řidičů patří podle statistik Besipu k nejčastějším příčinám nehod na silnicích.

Řidič kamionu musí přerušit jízdu po čtyřech a půl hodinách, a to minimálně na 45 minut. Nejdéle přitom řidič může jet mezi dvěma denními odpočinky devět hodin, dvakrát týdně to lze prodloužit na deset

Nahrávám...
Nahrávám...