Papírové evidenční listy důchodového pojištění, které musí zaměstnavatelé každoročně předávat svým zaměstnancům, by od příštího roku mohly skončit.
Místo toho by měly být dostupné v elektronické podobě na portálu České správy sociálního zabezpečení. Pokud by zaměstnanec přesto chtěl získat list v papírové podobě, správa mu ho vytiskne. Předpokládá to předloha, kterou vláda poslala do Sněmovny s návrhem zákona o jednotném měsíčním hlášení zaměstnavatelů.
List obsahuje informace o zaměstnanci neboli pojištěnci, a hlavně údaje důležité pro stanovení důchodových nároků za dané období. Jde hlavně o výši příjmů, pojištěných dnech a vyloučených dnech nebo další informace o výdělečné činnosti. U zaměstnanců v hornictví, zdravotnických záchranářů nebo podnikových hasičů vystavují zaměstnavatelé navíc i potvrzení o počtu odpracovaných směn při výkonu těchto prací.
Zrušení papírových listů souvisí s nově navrhovaným jednotným měsíčním hlášením zaměstnavatelů. Toto hlášení má nahradit víc než dvě desítky formulářů a tiskopisů.…