Home office v dnešní době přestává být jen benefitem, ale stává se možností, jak zachovat plynulé fungování firmy. Připomeňme si několik pravidel s ním spojených.
Zaměstnavatel nemůže home office nařídit. Zaměstnanec musí s prací z domova vždy vyslovit souhlas. V ideálních podmínkách by bylo dobré mít toto ujednání zohledněno v pracovní smlouvě, ale pokud bude tento souhlas obsažen v jiné písemné dohodě týkající se daného pracovněprávního vztahu, tak i to bude samozřejmě dostačující.
Jelikož nejsou právní úprava a podmínky práce z domova nijak podrobně upraveny, doporučuje se příprava vnitřního předpisu v organizaci a následně pak uzavírání jednotlivých dohod se zaměstnanci podléhajícími tomuto režimu. Ve vnitřním předpisu budou upravena základní pravidla práce z domova, jako je určení pracovních pozic, u kterých lze práci z domova využít, náhrada nákladů zaměstnancům, rozvrhování pracovní doby spolu s povinnou dostupností zaměstnance během ní, základní pravidla BOZP či způsob komunikace s pracovním týmem. V jednotlivých dohodách lze pak upravit upřesnění pracovní dob, závazek zaměstnance o splnění parametrů BOZP na domácím (vzdáleném) pracovišti, dohodu o…